NEWSLETTER - PRACA NA E-MAIL
ZMIEŃ USTAWIENIA / WYPISZ SIĘ

Nazwa firmy. Jak wybrać taką, która będzie ponadczasowa?

Nazwa firmy. Jak wybrać taką, która będzie ponadczasowa?

Założenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością wyboru nazwy dla firmy. Zdecydowana większość przedsiębiorców nie ma świadomości, że dobra nazwa może pomóc w osiągnięciu sukcesu. Czym się kierować, wybierając nazwę dla naszego biznesu?

Otwarcie działalności gospodarczej nie stanowi dziś większego kłopotu, bo polski ustawodawca zadbał o precyzyjne, niepozostawiające miejsca na interpretacje przepisy. Ponieważ jednak założenie firmy wiąże się z koniecznością wskazania jej nazwy, wielu przyszłych przedsiębiorców zastanawia się, jak taką stworzyć. Sprawa wcale nie jest oczywista – dobra, krótka i wpadająca w ucho nazwa może pomóc firmie w rozwoju i przyczynić się do jej rozpoznawalności. Jeżeli zastanawiasz się nad nazwą dla swojego biznesu, sprawdź, czym powinieneś się kierować i jakich błędów unikać.


Imię i nazwisko obowiązkowo. Co dalej?

Gdy mowa o nazwie jednoosobowej działalności gospodarczej, to nie można zapomnieć, że tę zawsze stanowi imię i nazwisko jej właściciela. Nie oznacza to jednak, że zainteresowani nie mogą wykorzystać innych elementów. Przeciwnie, jest to dopuszczalne, stąd można spotkać np. takie nazwy firm jak: „Kwiaciarnia Tulipan Alicja Nowak”, „Usługi krawieckie Anna Jagoda” czy „Zakład szewski Igiełka Jan Kowal”.

Wybierając dodatkowe elementy, które będą składały się na nazwę firmy, trzeba pamiętać o kilku zasadach. Ważne jest to, by nazwa podmiotu była krótka i chwytliwa. Dobrze też, by kojarzyła się z konkretną branżą, choć to akurat nie jest zasadą – wiele nazw firm/marek dopiero po pewnym czasie zaczęło być kojarzonych z konkretnym segmentem rynku.


Kreatywność pilnie poszukiwana

Znalezienie dobrej nazwy nie jest zadaniem łatwym. O jakiej nazwie można powiedzieć, że jest dobra? Przede o krótkiej – długie nazwy trudno zapamiętać. Według specjalistów idealnie, by nazwa składała się z 5–6 liter. Przykładami dobrych, krótkich nazw są: Frugo, Orlen, Sony czy Kamis. Nie oznacza to jednak, że dłuższa nazwa jest od razu skreślona – i takie firmy odnoszą sukces, a przykładami są: Mlekovita, Żywiec Zdrój czy Nałęczowianka.

Wybierając nazwę, warto rozbudzić swoją kreatywność. W tym celu można stworzyć mapę słów, z którymi firma ma być kojarzona. Łączenie poszczególnych słów czy ich sylab może pomóc w znalezieniu nazwy, która będzie zaskakiwać, ale też wpadać w ucho. Tu zdecydowanie brak miejsca na standardowe rozwiązania. Jeżeli nie jesteś w stanie wymyśleć nazwy firmy, to powinieneś pomyśleć o współpracy z profesjonalną agencją, która przygotuje kilka propozycji w oparciu o uzyskane od ciebie informacje.


A co z domeną?

Wybierając nazwę lub decydując się na współpracę z agencją kreatywną, nie można zapomnieć o domenie internetowej. Dziś, po latach funkcjonowania internetu, większość jednowyrazowych domen jest zajęta. To kolejna przeszkoda w znalezieniu krótkiej i ciekawej nazwy. Jeżeli firma będzie działać tylko na lokalnym rynku, to strona internetowa nie jest priorytetem. Sytuacja zmienia się jednak wówczas, gdy jej działalność ma być skierowana do szerszego grona klientów.
Poza kwestią nazwy, nie można zapomnieć o końcówce domeny. W Polsce najpopularniejsze jest rozszerzenie .pl. Jeżeli jednak firma w przyszłości ma działać na rynkach zagranicznych, to warto odpowiednio wcześniej zarezerwować domenę z rozszerzeniem .com lub .com.pl.

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze

(brak komentarzy)
Redakcja Praca-bedzin.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.

PRACA W MIASTACH
Będzin (0)
Psary (0)
Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2007-2017